Klik-Klik..

Tuesday, September 1, 2009

~LEPAS RINDU~

Lepas rindu kat sapa yerrrrrrrr..before tuh meh kita gelak dulu...hua..hua..hua...sbb apa aku suh gelak..sbbnyer weols lepas rindu kat kambing papa daaaaaaaaaa....muahahahahha....Masa kambing ni sampai..hubby x dpt join coz x dpt balik kg..jdnyer ari2 dia tya mak ayah dia..kambing camner..besor tak..bersih tak..sihat tak...jenuh gak la mak ayah dia menjawab..last2 balik gak kampung masa pegang puasa ri tu..ikutkan aku ajak balik minggu merdeka tp dah x sabar punya pasal.. tu yg balik dulu tuh...

Pueh hati dah papa leh balik tgk kambing nih!!!..masa weols balik tu alor setar asyik ujan jer..kambing2 ni pon asyik bersin..selsema katanya..seb baik x der wabak selsema kambingkan..nauzubillah...

1st time ayin pegang kambing..aku ingat dia takut rupa tidakkkkkkkk sama sekali..dia siap ckp.."mummy..mummy...baby la..omeinyerrrrrrrrr...hahahah!! baby kambing pon dia leh ckp comey...



See..ayin tgh cuba dok pujuk baby kambing tu dtg dekat dia...


Ni pulak papa dok tgk mesin utk proses makanan..weols tanam sendiri rumput tu yer...tu adalah sebahagian yg dah boleh diambil..pastu mesin & buat jeruk..ala..kena rendam la rumput2 tu ngan air bersama garam...


Ni makanan dia jgk tapi ini jenis dedak yg diadun ngan mcm2 jenis aku nengok..tp yg penting kena garam secukup rasa..perghhhhh.. dah mcm masak utk kita jerkan kena garam secukup rasa ..kekekek..Utk pengetahuan uols..ala aku pon baru tau jgk..if kambing2 ni x sihat..kami perlu bagi dia minum yakult tau..haaaaaaa... mmg hebat betui kambing nih..minum yakult tu..mmg berkesan la..pas bg minum alhamdulillah mmg sehat balik..

Setakat ini yg weols diberitahu bahawa pihak kerajaan ada membuat lawatan kat kandang kambing tu..insyaallah..if ada rezeki maybe weols pon akan dapat sumbangan kambing2 dari diorng...mudah2an..Amin...

24 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

MaMa sependapat ngan AYIN yg Kambing itu CUTE!!!

lebih2 lagi time Baby lari lompat2 tu... CUTE ooooooo....

zura@iwan said...

wahh best la aku tgk ada ladang kambing....lps dh windu2an hgpa ngan kambing2 itu...

ayin x takut ...bagus2...

masviona said...

allhamdulillah project menjadi²....weols harap semuanya berjln lancar bangga weh anak melayu jadi usahawan nih.....:)

EIJAM'S FAMILY said...

insya - Allah klu ade rezki tue xkemana... klu kiter buat bende baik sure dibalas dgn cara yang baik jugak.. huhu bagus si ayin xtakut nantiler bantu baba die..

Hezesuze said...

wow! penternak kambing ghupenye...bagus2...teruskanler usaha itu ek..

mmg kerajaan de bagi kambing free pd penternak2....apalaie amik jeler..ahaks!

p/s da penah bela kmbing, ayam, lembu huhuhuh

mummYaeesh said...

bestnye..tula untung ada kg..makanye ada tanah leh la usaha ape yg patut... ieda, tu penangan farmville kot sbb tu tak sabar nak tgk kambing real..hahhah

leadleedeea said...

lead takot ngan kambing..hahahaha~!! coz pernah kena sondol ngan kambing dolu2..hehehehhee~!

atty's said...

bersih je kandang kambing tu ..
semoga ..ieda and hubby success

FRB said...

suka la ayin. xyah g zoo lg dah.

Precious said...

Naper x derk gambar perah susu kambing?

MaMa aYiN_FaSHa said...

MamaQaypo:
Hahaha..leh geng ngan ayin nih!! ieda lak nengok yg baby rasa cam geli tengkuk sikit..muahahahha...

MaMa aYiN_FaSHa said...

Zura:
hahaha..melepas sudah..rindu daaaaaaa...
Ayin mmg x takut..aku budget dia takut..sekali ambik ko!!!

MaMa aYiN_FaSHa said...

Masviona:
Alhamdulillah...hope impian Mas pon menjadi jgk kan...

MaMa aYiN_FaSHa said...

Hidayu:
hehehhe..tolong?? kacau ada la..
Insyallah..berkat doa kawan2 gak..

MaMa aYiN_FaSHa said...

Kak Heze:
Naper stop bela membela nih..????
Mmg minat my hubby la kak..x dapet den nk buek apo dah..

MaMa aYiN_FaSHa said...

Watie:
hahahha!!! aku pon budget cam ko la watie..penangan Farmville...kekkeke

MaMa aYiN_FaSHa said...

Lead:
hahhaha..takut kambing rupernyer..tp kambing ayin nie baik2 tau...hehhehe

MaMa aYiN_FaSHa said...

Kty:
Tenkiu Kty...

MaMa aYiN_FaSHa said...

Frb:
hahhaha..kalau jd papa dia nk bela ostrich ngan pelanduk sure x yah gi zoo tu..hehhehe

MaMa aYiN_FaSHa said...

Precious:
Masa weols pegi seisi bagi makan jer..lg pon weolnyer market belum sampai susu lagi..masih baru lagi..

neezareef said...

ohh..aku igt ko menternak di alam fantasi semata2 live pn ade ha..

weh aku rindu arr nk blogging mcm dulu

Gieyana said...

Salam...

rasa mcm aku dh komen smlm...ataupon aku cuma view jer tp lupa nk komen..fenin aku nih!hahaha

bestnyer ko ada kambing...mak aku pon ada kmbing gak tp braper ekor jer mak aku beli..jiran aku ada ar bela kambing cam ko nie..bau dier, mak aiii..menyengat smpai umah aku..hahaha:)

YanDarwisy said...

Dah mcm pengusaha muda yg berjaya dah auntie tgk kamu. mana tau satu hari nanti org termuda paling kaya di DUN kamu. he..he..he...

CuTeMiUt78 said...

wah.. bagus la kan.. ternak kambing.. menjadi semuanya tu..