Klik-Klik..

Thursday, December 3, 2009

RAYA HAJI….

Labbaikallah hummalabaik…Labbaikala sharikalakalabaik..innalhamdah, wanni’at mata…Lakawalmul..Lasyarikalah…” bila korg lafazkan kalimah tu sure org akan ingat mekah & hajikan???…Ha..aku lagi la..teringat2 kenangan buat umrah tahun lepas..syahduuuuuuu jer…tp ni bukan nk citer pasai aku gi mekahla..citer tu dah pernah kuar n3 before ni…(malas lak nk link..tajuk n3 “kenangan terindah”…heheheh)…ni nk citer pasai haji la jgk..heheheh..Raya Haji…

Kali ni aku raya kat kampung aku lagi..yahoooo!!!…(sure tahun depan laki aku lak sorak coz turn dia lak…) huhuhu…Mmg simple kitorng..baju apa pon x beli..termasukla ayin sekali..bukan x nak beli..cuma kitorng plan raya haji nk pakai jubah 3 beranak…hahahahah!!! jdnya..aku pon cari la jubah masa aku beli kat Mekah ri tu..hubby pon sama..pakai jubah yg beli kat sana gak…ayin pon sama tp ayin spesel sikit coz dia x pernah pakai lagi jubah tu..masa baru2 beli ri tu, sizenya besor..size anak arab la katakan..ayin non muat…cuba2 kali nie..sesuwei pulak..apalagas..terus capai baju tu masuk beg..x pikir dah nk beli baju utk ayin..kalau x muat jgk..maybe aku beli gak la sepasangkan..bebudak..cian pulak kalau x der baju raya nih!!!

Kla, korang tgkla picca2 yg disnap raya ri tu..byknyer candid jer petang tu pulak nk balik alor setar, singgah umah abg kat bukit tgh jap..dia buat kenduri kesyukuran coz anak dia dpt UPSR 4A1B…layan jer la…

DSC04195

Pulun betui laki aku ni makan..sampai x peduli dah org snap gambor dia…heheheh

DSC04197

Manja2 gitew..tp laki ttp bo layan…

DSC04202

DSC04205

DSC04208

DSC04209

DSC04223

5 comments:

Hezesuze said...

hahaha ur hubby gegeh layan laksa tu....smpai bo layan ngan u ieda oiiii....hehehe

zura@iwan said...

aku pon x beli bj raye hj ieda..pakai mn ade jerk...

tliur aku tgk hb hg mkn laksa...huhu

MaMa aYiN_FaSHa said...

Kak Heze ~ tu la pasal..menikmati sungguh kesedapan laksa air tangan bini dia..muahahahhaha!!!!

Zura ~ a'ahkan..pakai mana yg ada jer..
heheheh..hg terliurek..kekekke..dia makan apa pon nampak cam sedap sgt..kalau aku tgk dia makan sure aku nempek..hahahah!!!

CINTAMANISZ Lite said...

ieda; tu yg pakai tu jubah ke? mcm baju pakistani aje..mcm baju bollywood pun ada gak, hehe. Selempang tang leher aje takde, ngeh2..

Hang kalo nak pakai jubah betul2...kena pakai tudung litup penoh tu. Nampak mata leh..tak bagi nampak mata langsung pun leh, hehe. Kat mana ek ada jual tudung tu??

MaMa aYiN_FaSHa said...

Kak Alona ~ Jubah la kak oiiiiii..ieda beli kat Madinah..pakai sekali ja masa pegi Mekah umrah yg pertama..dia bukannyer seluar yer...
Dok umah kak pon..x kan nk berlitup bagai...jubah tu mmg ieda beli ngan tudung dia sekali..diorng jual sekali ngan tudung...dia mcm shawl...