Klik-Klik..

Thursday, March 5, 2009

KeNaNgaN TeRiNDaH...

Hi..semua..Gud morning. Pagi ni layan blog dulu sblm mulakan kerja..Kali ni aku nak cerita ttg 'Kenangan Terindah' aku..First.... of course la aku diijabkabulkan dgn hubby aku tp yg crita ni terindah lagi setelah weols diijabkabul...yup betul..got a baby...and then yg terbaru kenangan terindah weols ( x la baru dah hampir setahun.hehehe..) Tp nama pun terindah mesti kita ingat walaupun dah bertahun2..Aku n Hubby mengerjakan "UMRAH"... aku mcm mimpi jer ..yer la dlm usia 27 tahun aku dah dpt jejak kaki kat tmpt yg menjadi impian ramai.. Aku gi tu thn lepas bulan 6 (04/06 untill 18/06)...Aku gi ngan travel wif abg ipar n my biras...MMg hebat disana...walaupun aku tidur lebih kurang 3-4 jam..tp aku x pernah pun rasa letih or penat..Badan pun sihat..dah balik sini baru aku batuk..tu pun sikit2 ja..padahal aku ni alah habuk (mak ada asma nyah..hehehe..).Kat sana masa aku pegitu diorg tgh membuat pembangunan baru..banyak hotel2 diruntuhkan..jd..uols paham2 ler kalau dah hotel2 tu diletupkan.. Alhamdulillah..sepanjang disana aku dpt buat umrah sebyk 7 kali..syukur2... Masa 1st time aku lihat kaabah..ya allah terasa kerdilnya diri ini..aku rasa sayu sgt dan tiba2 aku menangis (masa entry ni..tetiba pulak sayu jer teringat kat sana..)bkn aku aja..hubby aku pun sama..dia ckp ntah ler..perasaan tu tetiba jer dtg..tersangatlah indah....korang mesti pikir kat mana ler aku tinggalkan my dotterkan????aku tinggalkan dia kat rumah tok cik (panggilan utk my mom) ngan bibik aku sekali... ala sian tau my dotter..dia merajuk ngan aku...1st day aku sampai di madinah..sampailah lagi sehari nk balik m'sia ..dia x nak ckp fon ngan aku..padahal..everyday aku col nk ckp ngan dia..dia pun ari2 nk ckp ngan aku tapi bila dia dgr terus nangis...cian anak mama...and then last day tu baru betul2 dia nk ckp ngan mama n papa dia..dia mcm tau jer aku dah nk balik..kla..kat bawah ni ada la sikit gambar2 masa kat "Madinah Al-Munawarrah & Mekah Al-Mukarramah"..mana la tau ada kawan2 yg tergerak hati nk pegi tmpt suci Allah...Mudah-mudahan..Amin....Okla..nk sambung buat keja ni...next blog aku citer pasal something aku bought to my friend kat Alor Setar..bye..Daaaaaaaaa









(Up-Down) dihdpn masjid nabawi, dikawasan padang pasir, papa shopping....


(Up-Down) sewaktu di Mekah Al- Mukarramah

(L) Di masjid Quba', bersama mkcik2 yg join satu travel
p/s: utk pengetahuan uols...aku n hubby la yg paling muda..yg lain semua makcik2..n tok2...

No comments: